پیامک

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

گاهی یافتن زمان مناسب برای انجام تمرین و بدنسازی همیشه کار آسانی نیست. مخصوصاً افرادی که دارای مشاغل کاری بسیاری در طول روز هستند یا فرزندان کوچک دارند. در موارد بسیاری برای سایر افراد یا حتی شما پیش آمده است که ساعت ۹ شب تازه به یاد می‌ آورید که امروز ورزش نکرده‌ اید و لازم است ورزش‌ هایتان را انجام دهید.

انجام دادن ورزش در شب کار مفیدی نیست. اما اگر می‌ توانید در طول شب ورزش کنید و تنها در شب‌ ها فرصت برای ورزش دارید. بهتر است ورزش را کنار نگذارید و از این فرصت استفاده کنید. مهم ترین کار این است شما بتوانید بهترین ورزش برای شب را پیدا کنید. ورزش‌ های مناسب در طول شب می‌ تواند تاثیرات خوبی برای شما داشته باشد.

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

یوگا

یوگا بهترین ورزش‌ برای شب‌ ها یوگا می‌ باشد. یوگا مختص افرادی است که در طول شب‌ ها به سختی می‌ توانند بخوابند. علاوه بر این در هنگام خواب  بی‌ کیفیت و سبکی را تجربه می‌ کنند. یوگا قبل از خواب می‌ تواند تمام مشکلات خواب این افراد را رفع کنند. علاوه بر این یوگا یک ورزش بسیار مفید برای ذهن و بدن می‌ باشد. اگر می‌ خواهید بدنتان ریلکس شده و برای یک استراحت طولانی مدت خود را آماده کند قبل از خواب چند حرکت یوگا را انجام دهید. یوگا یک ورزش بسیار مهم برای برقراری تعادل بین حرکت و سکون می‌ باشد.

علاوه بر این آرامش را در ذهن افراد تا حد زیادی افزایش می‌ دهد. این ورزش دارای قدرت بسیار منحصر به فردی برای آرام کردن بدن و ذهن دارد. همچنین می‌ تواند میزان تنفس شما را مرتب کرده و باعث کاهش اضطراب و استرس در شما بشود. یکی از عواملی که از خواب عمیق در انسان‌ ها جلوگیری می‌ کند استرس و اضطراب می‌ باشد. از جمله حرکت‌ های یوگا برای ورزش شبانه موارد زیر می‌ باشد.

  • کشش عضلات پشت
  • همسترینگ
  • کشش عضلات داخل ران
  • کشش عضلات ساق و پا
  • کشش مار کبری
  • کشش ستون فقرات
  • ژست جسد

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

تمرینات کششی سبک در طول شب

تمرینات کششی یکی از بهترین ورزش‌ ها برای شب می‌ باشند. افراد در طول روز دارای فعالیت‌ های بسیاری می‌ باشند. اغلب افراد روز خود را با فعالیت‌ های نشسته می‌ گذرانند. به طور کلی از کار کردن پشت میز تا سوار شدن در ماشین‌ ها و خوردن وعده‌ های غذایی و هر چیزی که به آن فکر کنیم، به صورت نشسته انجام می‌ شود. بنابراین در پایان روز شما باید ورزش‌ ها و حرکات کششی را انجام دهید تا از تنش‌ های روزانه رها شوید.

این حرکات کششی می‌ تواند استرس روزانه شما را تا حد زیادی کاهش دهد و به شما کمک کند تا یک شب آرام داشته باشید. علاوه بر این این حرکات کششی موجب می‌ شوند که جریان خون در عروق شما بهبود یابد. ورزشکاران حرفه‌ ای نیز قبل از مسابقات حرکت‌ های کششی انجام می‌ دهند تا بتوانند به گردش خون خود کمک کنند. زمانی که عضلات و مفاصل شما اکسیژن و مواد مغذی کافی دریافت کند می‌ توانند عملکرد بهتری داشته باشد.

همچنین تنش‌ های عضلانی را برطرف می‌ کند حرکت‌ های کششی شبانه می‌ تواند به بهبود کمردرد نیز کمک بسیار بزرگی کند.همچنین از آسیب به مهره‌ ها و ستون فقرات جلوگیری می‌ کند. حرکات کششی که قبل از خواب می‌ توانید انجام دهید شامل موارد زیر می‌ باشند.

  • کشش زانو تا قفسه سینه
  • پیچش ستون فقرات
  • کشش جانبی
  • کشش لانچ
  • حالت پروانه
  • حالت کودک
  • تنفس گربه‌ ای
  • حرکت آغوش خرسی
  • کشش پاها تا دیوار

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

پیاده‌ روی شبانه

پیاده‌ روی شبانه یکی از بهترین ورزش‌ ها شبانه برای کاهش وزن و لاغری می‌ باشد. علاوه بر این به افراد کمک می‌ کند تا هضم بهتری داشته باشند. به افرادی که قند خون و فشار خون دارند توصیه می‌ شود که حتماً پیاده‌ روی شبانه را در برنامه خود قرار دهند. زیرا به آن ها کمک می‌ کند که قند خون و فشار خون را تنظیم کنند.

افرادی که از رفلاکس معده رنج می‌ برند می‌ توانند با پیاده‌ روی علائم سوزش سر دل را تا حد زیادی کاهش دهند. همچنین خود را در برابر بیماری‌ های مزمن و مشکلات کبد و سایر ارگان‌ های مهم بدن مقاوم کنند. ۲۰ دقیقه پیاده‌ روی بعد از شام میزان از افزایش گلوکز خون بعد از غذا پیشگیری می‌ کند. همچنین باعث بهبود بیماری کاردیومتابولیک می‌ شود.

پیاده‌ روی شبانه تا حد زیادی باعث کاهش نگرانی‌ ها و استرس‌ های طول روز می‌ شود. همچنین با رها سازی هورمون کورتیزول استرس را کاهش می‌ دهد. پیاده‌روی در طول شب می تواند کالری بیشتری را نسبت به روز بسوزاند.

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

 

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری بهترین ورزش برای شب‌ ها می‌ باشد. زیرا تا حد زیادی به بهبود خواب و بالا بردن کیفیت آن کمک می‌ کند. در واقع می‌ توان دوچرخه سواری را به عنوان یک روش عالی برای بهره‌ بندی از خواب در نظر گرفت. دوچرخه سواری آرام در طول شب باعث کاهش وزن و لاغری در افراد می‌ شود. همچنین عضلات پا و ران را در آن ها تقویت می‌ کند.

یکی از مهم‌ ترین تاثیراتی که این ورزش در طول شب دارد بهبود نیروی جنسی می‌ باشد. زیرا جریان خون در بدن را افزایش داده و با ناتوانی و پیری جنسی مقابله می‌ کند.

افرادی که دچار ناتوانی جنسی هستند می‌ توانند هر شب نیم الی یک ساعت را دوچرخه سواری بپردازند  تا بهبود یابند. همچنین دوچرخه سواری از جمله مواردی است که می‌ تواند یائسگی را به تاخیر بیندازد. علاوه بر این خطرات بیماری‌ های قلبی را به شدت کاهش می‌ دهد، سطح کلسترول خون را تنظیم می‌ کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌ دهد.

افرادی که در طول شب دوچرخه سواری می‌ کنند در طول روز قدرت مغزی و ذهنی بسیار بهتری نسبت به سایر افراد دارند. همچنین این ورزش می‌ تواند باعث جوانسازی و بهبود کیفیت پوست شود.

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

شنا کردن

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از بهترین ورزش‌ ها برای شب شنا می‌ باشد. شنا باعث تقویت عضلات و فعالیت تمام ارگان‌ های بدن در طول شب می‌ شود در طول انجام این فعالیت تمام عضلات بدن حرکت می‌ کنند و چربی سوزی انجام می‌ شود. اگر می‌ خواهید با ورزش‌ های شبانه و در کوتاه مدت لاغر شوید به شما پیشنهاد می‌ شود هر شب یا یک شب در میان شنا کنید.

شنا از جمله ورزش هایی است که باعث بهبود حالت روحی و روانی در افراد می‌ شود. همچنین کیفیت تنفس آن ها را بهبود می‌ بخشد. شنا می‌ تواند قند خون را در شما تنظیم کند و اعتماد به نفستان را تا حد زیادی افزایش دهد. افرادی که به طور مرتب شنا می‌ کنند. استخوان‌ های سالم‌ تر و مقاوم‌ تری نسبت به سایر افراد دارند. این افراد دارای سیستم قلبی و عروقی بسیار مقاومی هستند و نسبت به سایر افراد کمتر دچار سکته و حمله‌ های قلبی می‌ شوند.

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

 

تمرینات هوازی کم شدت

بهترین ورزش برای شب‌ ها در انجام تمرینات هوازی کم شدت می‌ باشد. زیرا بر روی کیفیت خواب تاثیر مستقیمی دارد. این ورزش‌ ها ضربان قلب را افزایش می‌ دهند و دمای بدن را بالا می‌ برند. همچنین باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌ شوند. اما باید توجه کنید که ورزش‌ های هوازی مناسبی را برای شب‌ ها انجام دهید، تا خواب شما را به هم نزند.

مهم‌ ترین نکته در انجام ورزش‌ های هوازی در طول شب این است که حداقل یک الی دو ساعت فاصله بین ورزش کردن و خوابیدن شما وجود داشته باشد. انجام این ورزش‌ های هوازی و رعایت رژیم غذایی در طول روز باعث کاهش وزن و لاغری شما می‌ شود. به طور کلی تمام ورزش‌ های مناسب شبانه باعث کاهش استرس افراد می‌ شوند.

همچنین فشار خون افراد را کنترل می‌ کنند. این ورزش‌ های هوازی باعث حفظ توده عضلانی در افراد می‌ شوند و خلق و خوی آن ها را بهبود می‌ بخشند و باعث ایجاد اعتماد به نفس بالا در افراد می‌ شوند.

بهترین ورزش برای شب‌ ها + پیاده‌ روی شبانه

معایب ورزش در شب‌ ها

ما در این مقاله ما سعی کردیم بهترین ورزش برای شب‌ ها را به شما معرفی کنیم و فواید آن ها را به طور کامل برایتان توضیح دهیم. اما خوب است بدانید انجام دادن برخی از ورزش‌ ها در طول شب ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. این عوارض شامل موارد زیر هستند.

ورزش کردن در طول شب در بسیاری از موارد ممکن است باعث مختل کردن خواب شود. برخی از تمرین‌ ها علی الخصوص تمرین‌ های سخت و سنگین می‌ تواند باعث ایجاد بی‌ خوابی یا سبک شدن خواب افراد شود. بنابراین بسیار مواظب باشید که یک ورزش سبک و مناسب را برای شب‌ های خود انتخاب کنید.

یوگا و تمرین‌ های هوازی ورزش‌ های بسیار مهمی برای ‌همه افراد می‌ باشند. افزایش انرژی قبل از خواب در زمان ورزش کردن بدن به طور خودکار شارژ شده و سطح انرژی افراد را تا حد زیادی افزایش می‌ دهد. این انرژی در طول شب می‌ تواند دردسرساز باشد. زیرا افراد برای خوابیدن به آرامش احتیاج دارند و این انرژی می‌ تواند آرامش قبل از خواب را از آن ها بگیرد.

سخت بودن در حفظ پشت کار یکی از بدترین نکات در مورد انجام دادن ورزش قبل از خواب حفظ کردن پشت کار است. زیرا اغلب شب‌ ها افراد به دلیل خستگی ورزش را به شب بد موکول می‌ کنند. همچنین افراد در طول شب دارای انرژی کمتری هستند. بنابراین کمتر به جلسات تمرینی خود اهمیت می دهند.

در دسترس نبودن کلاس‌ های گروهی انجام فعالیت‌ های ورزشی به صورت گروهی دارای مزایای بسیار زیادی می‌ باشند. اما در طول شب معمولاً کلاس‌ های گروهی وجود ندارد. بنابراین انگیزه افراد برای ورزش کردن تا حد زیادی کاهش می‌ یابد.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا